13 November 2011

Raya Haji @ Freddy + unrelated events

Hello wa assalamualaikum..

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA buat teman2 rakan2 sekalian. Kami di sini turut merayakan dengan semeriah yg boleh bersama2 rakyat malaysia yg sedia ada lebih kurang 30 org. turut di jemput family indonesia yg agak rapat untuk menjamu selera bersama kami selepas solat sunat aidiladha di "court bola keranjang" yg di imami oleh pak2 arab.

Dalam majlis ni, setiap rumah kena bawa makanan sendiri untuk dimakan bersama2 pd majlis tu. disebabkan rumah aku, 875 windsor street merupakan host untuk majlis ni, kami tetibe kerajinan membuat pelbagai jenis makanan.

1- karipap kari perrrgh!!
2- badak berendam sllurp~~
3- kuih batik hobin jang hobin
4- nasi impit kuah kacang dondang sayang
5- air sirap sesejuk air paip secukup rasa
6- kuih kasturi india mari..
7- den pon lupo.. xdo kot.. hehe = see attachment below!

Karipap pergh!

Badak berendam 

kek batik hobin




kuih kasturi india mari

* gmbar mkanan len xde... btw thanks kpd rumah2 len yg bw nasi lemak ayam, lontong, n ntah ape lg ak da lupe... tp mmg best.. cuma xde lembu kerbau je nak sembelih. cmner nak sembelih, nak jumpe org bela ayam pon xde, apetah lg nak tgk suasana mcm malaysia, ptg2 je ade pakcik bawa lembu msuk kandang.. mmg jauh ler.. 

But we're malaysian memang bersatu padu!!


cilok gmbar dslr bean   


NEXT :

KALAU KAMAL ADA KUCING BERNAMA GATO@GORDON... AKU ADA IKAN!! 

ceh bangga plak. xde ah ak tetibe nak bertemakan "bilikku syurgaku" plak... 
aku pon mula membela ikan sepertimana yg telah ak lakukan dimalaysia sejak dari kecil lg...

Ak mula mengembangkan cita2 di perantauan, mencari aquarium murah di KIJIJI.CA (tmpt ak membeli belah, almaklum org miskin xde duit nak beli brg2 mahal).. kemudian dpt la satu aquarium complete set with stand.. plan mula2 nak bela ikan GOPI tp x jd sebab $5.00 sekor. apeke mahal n x selawa yg aku bela di malaysia.. ak beli la ikan NEON ape mnde ntah...

Pastu semalam ak chek kt tmpt membeli belah aku, (KIJIJI.CA), ade org nak kasi 5 ekor ikan termsuk gopi sebab aquarium die pecah. n ak antara org terawal view post tuh.. so dpt la ikan cun2 gk.. ak upah die 5 dolar sebab dtg antar.. lgpon xkisah la 5 dolar untuk minah salleh yg cun dtg deliver :p hahahha

Sebelum ada ikan

ikan feveret aku

nak stoli moli psl sejarah ikan sket :

Kt mesia aku bela ikan secara kecil kecilan je pada asal nyer.. ikan aku adalah tetap, GOPI.. dah bermcm2 kaler ak ade, kuning hijau biru oren ungu dan sebagainya... tp perkara yg paling ak xleh lupa ialah kisah arwah datuk ak bersama gopi aku.. dah lupe thun brapa, n bila tp pd satu pagi......

Dia bangun awal dan jenguk ikan aku dalam tong besar... kemudian mungkin dia berkata "kesiannya ikan gopi ni.. lapar nampaknya"... lepas tu dia pon beri lah makanan yg berada didalam plastik tu.. mkanan ikan tu bulat2 kecik... tetiba ak pon bangun.... dan turun kearahnya untuk memberi makan ikan dan dia berkata "cik buwi dah mkanan ikan" (lbih kurg cmtu la).. ak pon lega... TETAPI..... bila ak tnya, mkanan yg mana dia kasi? dia pon tunjuk plastik mkanan ikan tu... ak pon terkejut !!!  erk..... "Ciiikk... tu bukan makanan ikan, tu racun baja pokok!!" haa???? dah la ikan tu ak bela lama, da beranak pinak.. maka bermula lah ikan itu menjadi kekembungan untuk timbul di permukaan air... xdpt diselamatkan lg.. mati kesemuanya~~~ dia mintak maap tp rilex r... gentle r.. bermula hari tu, ak mula mencari simen telaga, simen2 yg mana lubang... lebih sbulan lepas tu ak memulakan kembali hobi bersama abg aku.. sehingga sekarang ak masih bersama gopi2 aku... tetapi sekarang mak ak yg kasi makan ikan2 tu.. adik aku tokey jual ikan, duit msuk poket die. huh! xpe... janji gentle~

nseb bek ad gmbo ikan ni dalam simpanan ak.

NEXT : TERENGGANU KALAH 

PIALA MALAYSIA 2011. TERENGGANU kalah. malas nak story panjang2.. sedih. tp kami di freddy tgk live kot pagi2 tu di "RAACUUN" - Malaysian Online TV. bg sesiapa yg dok oversea, nak tgk tv mesia live, leh la daftar kt raacuun ni.. 10 dolar per month. pakat2 la ngan kwn lg effective kan... kalu ade tv, cucuk HDMI kt tv.. bru best... 

together gether

jenuh ak membebel bercerita. salam!


No comments: